ORADAYDIK: ARIEL PINK’S HAUNTED GRAFFITI

Gerçek bir çılgın…

Geçtiğimiz perşembe Babylon‘da canlı performans sergileyen isim Ariel Pink ve tayfası Haunted Graffiti‘ydi. Ariel Pink bu sezonun merakla beklenen isimlerindendi. Keza Instagram’da “her gün yeni bir Ariel Pink” mefhumuna halen rastlamak mümkün. Ariel Pink’in merakla beklenmesinin ardında yatan motivasyonlara göz atmakta fayda var. 2010 yılında yayınladığı buram buram lo-fi, analog kokan albümü Before Today ile dillere pelesenk olmuş ve patlamayı gerçekleştirmişti. Ancak Ariel Pink’in müzik piyasasıyla tanışıklığı bunun çok daha öncesine tekabül ediyor.
.
.
1996 itibariyle ev kayıtlarını hazırlamaya başlıyor. 2002 yılına gelindiğinde ise Animal Collective üyelerinden birine yaptığı kayıtlardan veriyor ve işler bu noktadan itibaren Ariel Pink için gelişmeye ve değişmeye başlıyor. Paw Tracks etiketi altında kayıtları yayınlanmaya başlayan Ariel Pink belli bir kesim tarafından da tanınmaya başlanıyor haliyle. Haunted Graffiti ile birlikteliğine 2008 yılında adım atan Ariel Pink kendine böylelikle gerçek bir orkestra ediniyor ve 2 sene sonra da 4AD etiketi altında Before Today’i yayınlıyor. Akabinde de mutlu son; artık Ariel Pink günümüz “hip” müziğinin tam da tepe noktasında! Avangart duruşuyla, köklediği deneyselliğiyle, kaytlarını dinlediğinizde dönemini anlamakta güçlük çektiğiniz müziğiyle ve uyandırdığı merakla Ariel Pink tam da Pitchfork’un aradığı taze kan kıvamında. Konserleri, tavrı, dansı, giyim tarzı derken iç çamaşırı bile Pitchfork‘a anbean konu oluyor.
.
.
Bu denli merak ve ilgi unsuru haline gelmişken de elbette Ariel Pink’s Haunted Graffiti  biletleri tükeneyazdı. Konser için bekleyen topluluk kalabalıktı. Kendisinin sahnede sergileyeceği müziği ve bizzat kendisini her şeyiyle merak ediyorduk. Sahneye çıktığı anda çığlıklar da koptu tabii. Sahnenin kenarına bıraktığımız o gece nereden geldiğini hatırlayamadığım gözlüğü taktığı gibi başladı müziğini icra etmeye. Delay’lerin ve reverb’lerin karakterini belirlediği müziğini dinlemek güzel bir tecrübeydi. Kırmızı ruju, zaman zaman görünen göbeği, nevi şahsına münhasır sahne hareketleri ve pantolonuna doladığı şalıyla kendisini izledik. Ses sistemi ve kullanılan ışıkların müzikle olan uyumu da ekibin performansını yukarı taşıyan etmenlerdendi.
.
Gece boyunca seslendirdiği şarkılarının büyük bir çoğunluğu Before Today ve bu sene yayınladığı Mature Themes albümlerinden geldi. Geceye dair zihinlerimizde yer edenler arasına Schnitzel Boogie esnasında davulun başına geçmesini ve She’s My Girl‘de de hayranlarından biriyle öpüşmesini ilave edebiliriz.
.
.
Kısaca belirtmek gerekirse; Ariel Pink’i beklediğimize değdi. Keyifle izledik kendisini, yalan yok.
Son olarak; gerçek bir çılgın olan Ariel Pink’i, kaçıranlar üzülmesin diye:
.
.

One thought on “ORADAYDIK: ARIEL PINK’S HAUNTED GRAFFITI

  1. Couplhet says:

    Guzel yazi olmus elinizesaglik

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *